SM i Eskilstuna

11.07.2018 11:57

I helgen har vi varit på SM med marsvinen. Vi var sex stycken från Polar som tog nattåget ner till Eskilstuna. Att sova bort restiden under natten är ju ett suveränt sätt att resa. I Eskilstuna hålls utställningen på ett område som heter Vilsta. Jättebra med boendet bara några minuters promenade till utställningslokalen. Under helgen fick vi också bra hjälp med hämtning och skjutsning. Ett extra stort tack till Carin som ställde upp fantastisk bra när ett av mina marsvin som skulle levereras till en köpare skadade ett öga riktigt illa i transporten. 

Bäst under helgen för våra djur gick det för Tintin som blev BIS 3 i ungdomspetclass och för York som blev BIR junior och nu kan titulera sig SjrV-18. Kul!

 

Vi fick också med oss hem 8 nya marsvin hem och så Herr Larsson. Herr Larsson är en grekisk landsköldpadda som ska få bo med våra landsköldpaddor Kajsa och Klar. Då det var många djur att transportera ner och hem så byggde jag en till trasportbur. Vid tillfälle kommer jag lägga upp en kort beskrivning av bygget om någon vill göra en egen transport.

 

På vägen hem så började det inte så bra med att jag glömde min ryggsäck på utställningen som dock snälla Ella åkte och hämtade och lämnade åt mig medans vi satt väntade på tåget. När vi skulle byta tåg i Stockholm så lyckades jag först klämma ett finger när vi skulle stiga på tåget så att det rann blod. Senare i kupén när vi skulle stuva om alla saker så klämde jag ett annat finger riktigt ordenligt. Gaahh, ont gjorde det så dagens tips är, ha inte en massa saker på ett säte i kupen samtidigt som du lyfter upp sätet och har vassa transportburar under. Lätt att klämma fingrarna...

 

—————

Tillbaka