Utställning och två kullar

22.11.2015 16:23

Utställningen idag hölls i Orrbyns byahus. På vägen till utställningen hämtade jag upp Jens och Darren vid flyget.

Det var en rolig dag med flera framgångar för marsvinen och framförallt trevlig att få träffa alla som var där. Amiras Ullastina knep en BISjr 3 placering. Finaste Juliannas Florá av Lapland fick BISjr 2 placering. Amiras Rutin blev BIS 4 och Wiiks Bilbo blev BIS 2 i petclass. Wiiks Bilbo och Wiiks Charlie blev bästa uppfödargrupp 2. Se mer under utställningsreslutat.

Tack till Anna för att jag har fått köpa Florá och tack Darren för att jag har fått köpa en sån fin texelhane. Tack till Anna J för att hon tog med sig texelhanen på vägen upp.

 

När jag kom hem såg jag att Gina hade fått en kull och hennes dotter Elsa en kull och att de mådde bra. Så roligt med nya söta ungar. Se mer under kullar. 

—————

Tillbaka