SM i Tierp

01.06.2015 14:57

I fredags åkte jag ner med Amanda, Moalie, Anna, Julia och Johanna för att vara med på SM. Vi bodde på TIRK(Tierps ryttarklubb). Perfekt boende för oss och marsvinen. På fredagskväll blev det att förbereda marsvinen inför helgens utställningar. Extra tack till Johanna för hjälp med trimning och " kardborstningen".

På lördagsmorgonen åkte jag lite tidigare för att hjälpa till vid incheckningen. Kul att få träffa flera av utställarna och se alla fina marsvin. Lördagen blev en intensiv utställningsdag då jag hade anmält marsvinen till både SM och SOS utställningen i ras och pet. På kvällen var det gemensam middag med superb mat och mycket trevligt sällskap. På söndagen var det för mig mest väntan på finalerna som drog igång efter lunch. Trevligt att kunna ta det lite lugnt och se på de andra marsvinen och få lite pratstunder med andra marsvinsmänniskor. En stor eloge till Norrort som genomförde denna stora tillställning på ett så bra sätt. Jag kommer gärna tillbaka.


Jag tog med mig fyra marsvin, Wiiks Bilbo, Wiiks Elsa, Wiiks Charlie och Caviecares Laurie. Reslutatet blev över förväntan. Bilbo blev svensk vinnare 2015 och BIS 9 placerad. Han tog även hem BIS i petclass i SOS-utställningen( välgörenhetsutställning till förmån för SOS barnbyar) Han blev därmed multiguldpet. Elsa blev svensk juniorvinnare 2015. Laurie tog cert och är numera champion. Se mer under utställningsreslutat.


Det har följt med oss tre nya marsvin hem. En hona och en hane, nonself solid agoutis från Amiras uppfödning. Tack Minna, de är så fina och ser så lovande ut. Det ska bli spännande att få ställa ut dem. En championhona, nonself solid agouti från Amanda som hon mycket generöst erbjöd mig då hon fick veta att jag ska börja med nonself solid agoutis.  Tack!

—————

Tillbaka