SM i Eskilstuna

03.07.2016 18:59

Jag och tre av marsvinen åkte tåg ända ner till Eskilstuna för att vara med på SM under helgen. En superrolig helg med många fina minnen. Vilka härliga människor vi har i vår förening som ställer upp både med skjuts till och från stationen och boende i stuga när min bokade plats på vandrahemmet försvann. Tack till alla inblandade!

På lördagen var det ingen av mina grisar som skulle visas vilket var lite skönt då jag hade tid att gå runt och prata med andra marsvinsmänniskor och se på fina marsvin hela dagen. På kvällen var det middag med lite lekar och disco.

Söndag var det att ställa grisarna i SM och även rexspecialen. Så kul att få se alla andras rexar. För Sch Wiiks Charlie gick det bra under rexspecialen då han blev BIR 2. Se mer under utställningsresultat.

Tre nya fina marsvin fick följa med hem från utställningen. Amiras Calypso och Amiras Arrak, tack Minna för att jag har fått köpa dem. Redets Daisy som är barnbarn till Bilbos syster, så roligt att hon fick flytta hit, tack Eva.

—————

Tillbaka