Nordiska mästerskapen i Oulu 2-3 september

10.09.2017 15:38

Jag, Alva och ett gäng marsvin åkte i helgen till de nordiska mästerskapen i Oulu, Finland. Det tog bara fem timmar att åka till Oulu om vi räknar bort hämtningar av marsvin, matstopp och felkörningar. Just felkörningar var ett återkommande dilemma hela helgen. Jag tycke inte att vi skulle köra mot enkelriktat vilket vår GPS föreslog hela tiden vilket gjorde att vägen till och från utställningen till hotellet tog ungefär en halvtimme mot de ca sju minuter de skulle ta. 

 

I utställningslokalen var superfint ordnat med utställningsburar och den vackraste salladsbaren till marsvinen som jag har sett. Där fanns massor med smarriga grönsaker till marsvinen. På lördag förmiddag var det fullt upp med att fixa det sista med marsvinen innan de skulle visas. Jag hade med mig sex marsvin. Två rexar, Wiiks Tintin och Wiiks Coffee(junior), två nonselfar, Amiras drömlik(junior) och Wiiks Äss, två engelsk crested, Wiiks Ärnst och Wiiks Önni. Det gick bra för marsvinen och Tintin slog till med BIS1 i petclass och BIS6 i ras. Mer finns under fliken utställningsreslutat.

 

Tre nya honor fick följa med hem. Amiras Järna från Minna, Metal star´s Victoria från Sini och Ari och Impala Untold Saga från Marti. Sen har även två till fina honor till flyttat hit,  Jumo och Avalons Ariel från Alva.

 

 

 

 

 

 

—————

Tillbaka